Followers

Thursday, July 28, 2011

Ujian ALLAH..



Assalamualaikum..


Ramai sgt yg tny..  “nana knp status kat facebook single?” …“ nana nampak mcm ada masalah ja,knp”…“nana,knp putus?ckp nk bertunang thn ni”...”nana mcm xpcaya ja dgn apa yg jadi”...”nana jgn bt lawak k,putus knon”… “nana..knp bleh jadi mcm ni..sabar eh” ramai btoi yg tny..sampai aku xtau nk jawab apa..macam2 jawapan aku bagi..ikut mood aku.. n macam2 jenis org jgk aku jumpa..ada yg suka dgn apa yg jadi kat aku..siap boleh gelak lagi..kepada mereka2 yang gelakkan aku tu, xpayah la nk gelak sgt..takut kena batang idung sendri..ada jugak org yang xtau pasai ni tiba-tiba ja tny soalan-soalan yg macam aku ni tengah bahagia..


Oke..hari ni biar aku jelas kan semua persoalan..mmg aku dah putus..Knp?sbb tak dak jodoh..yang tu ja jawapan aku boleh bagi..tak perlu la aku cerita apa yg jadi..apa yg menyebabkan kami putus..
Yang pasti aku bukan yang terbaik untuk dia..aku banyak kekurangan..dan aku yakin tak dak org bleh trima kekurangan aku..aku tak salahkan dia sbb xpilih aku..aku sedar diri..dan sapa pn mesti nak yang terbaik untuk diri masing-masing kan..contohnya mcm kereta la..kalau org nk hadiahkan kita kereta..dia suruh pilih antara dua..nk CIVIC  atau nk VIVA? Mesti kita pilih CIVIC  kan..walaupun dua-dua tu ok..tp CIVIC lebih baik..=)


Mesti orang tny  “nana mcm mn?ok?”…”nana..menyesal tak”…”nana cari lain la..”…”nana xleh nak baik balik dh ka”…kalau nak ckp aku OK  tipu la kan.. klau nk ckp pasai nyesal ni..hmm..no answer for this question..kalau aku boleh ulang balik saat2 aku kenai dia..mesti smua ni tak kan jadi..nak baik balik?tak mungkin..klau kita dh dapat kereta  CIVIC kita nk pulangkan balik ka?mesti tak kan..so jawapannya tak mungkin..


Aku yakin..dugaan dan ujian yang ALLAh bagi kat aku ni ada hikmah nya..mungkin sebelum ni aku selalu lupa ALLAH..ALLAH bagi aku ujian ni supaya aku tak lupa dia..supaya aku kuat,supaya aku sedar dosa-dosa aku..supaya aku nampak  yang ALLAH dah bagi banyak peluang kat aku, dan supaya aku berubah…Aku bersyukur sangat2 sbb ALLAH masih sygkan aku..=)


Aku trima dugaan ni..aku redha..ujian ALLAH ada dua, satu ujian berupa masalah..yg kedua ujian berupa  kekayaan dan kesenangan hidup..dan aku takut dengan ujian no dua ni..sbb bila kita senang,bahagia..kita akan lupa ALLAH..kalau boleh pilih,aku akan pilih ujian yang no satu..supaya aku tak akan lupa ALLAH..


Aku redha dengan apa yg jadi..ALLAH lebih tahu apa yang terbaik untuk aku..jadi aku serahkan segalanya untuk ALLAH..dan hanya DIA boleh tolong aku..=)


Dah dua kali benda ni jadi kat aku..n dah cukup mengajar aku erti KESABARAN…=)
Family..kawan-kawan(nak sebut ramai sangat..),sepupu..makcik2…u guys are great…terima kasih sbb tak putus-putus bagi semangat kat aku..hiburkan hati aku..nasihat aku..aku akan ingat sampai bila-bila..aku akan cuba buat yang terbaik..aku akan kejar impian aku,cita-cita aku..Insyaallah..
Thank you very very much… =)


Quotes : : Without pain, there would be no suffering, without suffering we would never learn from our mistakes. To make it right, pain and suffering is the key to all windows, without it, there is no way of life..=)




Pesanan ikhlas dari aku : : ‘Kalau dah pancing ikan tu..jangan lepas..sbb bisa mata kail tu sgt mnyakitkan..dan ikan tu mungkin akan menderita sbb bisa mata kail tu..’


Pesanan untuk dia : : Tahniah dan Selamat Pengantin Baru.. =)









5 comments:

  1. dia bukan yg t'baik bt awk..dktkn dri awk pd Allah s.w.t..InsyaAllah ade jodoh yg lebih baik bt awk..perempuan yg baik untuk lelaki yg baik..fhmkn ape yg dimaksudkan dgn baik..InsyaAllah awk bleh m"jd perempuan baik..bertaubat jika ade dosa yg awk dh lakukan..kmbalilah pd Allah..DIA lah yg paling layak untuk dicintai..

    ReplyDelete
  2. Insyaallah..sy faham..terima kasih awk sbb dh bnyk tolong sy..=)

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..awk patut bersyukur pd Allah s.w.t krn m'beri peluang kpd awk memohon keampunanNYA..sy cuma terpilih m'jd perantaraNYA sahaja.DIA yg m'beri hidayah kpd sesiapa sahaja yg DIA mahukan..Ramadhan yg bkl tiba ni gunakan sebaik2nya utk memohon keampunan & m'cari cintaNYA k..moga2 Allah m'beri petunjukNYA bt awk..amin..InsyaAllah

    ReplyDelete
  4. tu la..insyllh awk..Amin..=)

    ReplyDelete